Αθέµιτος ανταγωνισµός επικρατεί στον δρόµο, καθώς περίπου 15.500 οχήµατα έχουν «µεταναστεύσει» εικονικά στη γειτονική χώρα για να γλιτώσουν φόρους, αλλά εκτελούν µεταφορικό έργο στην Ελλάδα
Eνα χαοτικό σκηνικό, που δηµιουργεί συνθήκες αθέµιτου ανταγωνισµού στον κλάδο, έχουν δηµιουργήσει τα περίπου 15.500 φορτηγά διεθνών µεταφορών που έχουν «µεταναστεύσει» εικονικά στη Βουλγαρία, αλλά εκτελούν µεταφορικό έργο στην Ελλάδα.
Ο «Ελληνοβούλγαρος» µεταφορέας, όπως αποκαλείται µεταξύ των ανθρώπων του κλάδου, ζει µε την οικογένειά του στην Ελλάδα, απολαµβάνει οφέλη και παροχές του ελληνικού κράτους (σχολείο για τα παιδιά του, ιατροφαρµακευτική περίθαλψη, ποιότητα ζωής κ.ά.), αλλά δεν πληρώνει ούτε ευρώ σε φόρους, γιατί η έδρα του είναι στη Βουλγαρία. Μάλιστα, στην Ελλάδα εµφανίζεται ως άνεργος, και µπορεί να έχει µπει στον νόµο Κατσέλη και να έχει «κουρέψει» το στεγαστικό του δάνειο ή άλλες οφειλές.
Κάπως έτσι περιγράφει την εικόνα του σηµερινού τοπίου στις οδικές εµπορευµατικές µεταφορές στην Ελλάδα ο πρόεδρος της Οµοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, και εξηγεί τον τρόπο µε τον οποίο τα κενά των ελεγκτικών µηχανισµών έχουν επιτρέψει ένα καθεστώς ανοµίας στον κλάδο, που δηµιουργεί συνθήκες αθέµιτου ανταγωνισµού απέναντι στις εγχώριες εταιρείες και τα συνολικά 36.000 φορτηγά που παραµένουν στη χώρα.
«Οποιος κυκλοφορεί στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόµους µπορεί να παρατηρήσει εύκολα πως τα 8 στα 10 φορτηγά που κυκλοφορούν έχουν ξένες πινακίδες. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι ελληνοβουλγαρικά» λέει στο «Εθνος» ο κ. Κενανίδης και προσθέτει: «Η απώλεια του µεταφορικού έργου ξεπερνά το 50% σε ό,τι αφορά τα εσωτερικά δροµολόγια».
Ενας Ελληνας µεταφορέας, που καταθέτει τις πινακίδες του και την άδεια διεθνών και τριγωνικών µεταφορών (άδεια ΕΔΥΜ), ιδρύει εταιρεία στη Βουλγαρία, που του επιτρέπει να συνεχίσει την επιχειρηµατική του δραστηριότητα µε έδρα τη γειτονική χώρα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει πολύ µικρότερη φορολογία -10% έναντι 29% στην Ελλάδα και µάλιστα µε δυνατότητα απαλλαγής για το πρώτο διάστηµα, χαµηλότερο κόστος µισθοδοσίας του υπαλλήλου οδηγού, αλλά και χαµηλότερες ασφαλιστικές εισφορές.
«Επίσης, έχει τη δυνατότητα να υπερτιµολογήσει τα δροµολόγια, εισπράττοντας “µαύρα” χρήµατα, γιατί δεν γίνεται εδώ διασταύρωση στοιχείων µε τις υπηρεσίες της γειτονικής χώρας» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ. Η νοµοθεσία επιβάλλει περιορισµούς στον αριθµό των δροµολογίων εσωτερικών ή διεθνών µεταφορών, αλλά σύµφωνα µε τον κ. Κενανίδη η σηµερινή µορφή των ελεγκτικών µηχανισµών αφήνει περιθώρια καταστρατήγησής τους και δηµιουργίας µιας κατάστασης ασυδοσίας.
Ο µεταφορέας µε έδρα τη Βουλγαρία έχει το δικαίωµα να κάνει µέχρι τρεις τριγωνικές µεταφορές (από την Ελλάδα σε ένα κράτος µη µέλος της ΕΕ), και συνολικά 52 κατ’ έτος. Επίσης, µπορεί να πραγµατοποιήσει ως τρία δροµολόγια εσωτερικών µεταφορών στην Ελλάδα µε τη µορφή καµποτάζ. «Τα µεικτά κλιµάκια ελέγχου, στα οποία συµµετείχαν και τελωνειακοί ή εφοριακοί, υπάλληλοι των υπουργείων Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης, έχουν καταργηθεί από το 2016.
Σήµερα τους ελέγχους τους κάνουν µόνο αστυνοµικοί ή λιµενικοί, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα και τα µέσα να ελέγξουν αυτά που πρέπει να ελεγχθούν και ουσιαστικά περιορίζονται µόνο στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ και πρόσθεσε: «∆εν µπορούν να ελέγξουν αν το έντυπο της φορτωτικής είναι παραποιηµένο, αν υπάρχουν διπλά τιµολόγια και πλαστά έγγραφα». Ο κ. Κενανίδης περιέγραψε την κατάσταση στις οδικές εµπορευµατικές µεταφορές στη διάρκεια ηµερίδας που διοργάνωσε η ΟΦΑΕ στην Αθήνα και διατύπωσε το πάγιο αίτηµα του κλάδου για επαναφορά των µεικτών κλιµακίων ελέγχου.
Eνα χαοτικό σκηνικό, που δηµιουργεί συνθήκες αθέµιτου ανταγωνισµού στον κλάδο, έχουν δηµιουργήσει τα περίπου 15.500 φορτηγά διεθνών µεταφορών που έχουν «µεταναστεύσει» εικονικά στη Βουλγαρία, αλλά εκτελούν µεταφορικό έργο στην Ελλάδα.
Ο «Ελληνοβούλγαρος» µεταφορέας, όπως αποκαλείται µεταξύ των ανθρώπων του κλάδου, ζει µε την οικογένειά του στην Ελλάδα, απολαµβάνει οφέλη και παροχές του ελληνικού κράτους (σχολείο για τα παιδιά του, ιατροφαρµακευτική περίθαλψη, ποιότητα ζωής κ.ά.), αλλά δεν πληρώνει ούτε ευρώ σε φόρους, γιατί η έδρα του είναι στη Βουλγαρία. Μάλιστα, στην Ελλάδα εµφανίζεται ως άνεργος, και µπορεί να έχει µπει στον νόµο Κατσέλη και να έχει «κουρέψει» το στεγαστικό του δάνειο ή άλλες οφειλές.
Κάπως έτσι περιγράφει την εικόνα του σηµερινού τοπίου στις οδικές εµπορευµατικές µεταφορές στην Ελλάδα ο πρόεδρος της Οµοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, και εξηγεί τον τρόπο µε τον οποίο τα κενά των ελεγκτικών µηχανισµών έχουν επιτρέψει ένα καθεστώς ανοµίας στον κλάδο, που δηµιουργεί συνθήκες αθέµιτου ανταγωνισµού απέναντι στις εγχώριες εταιρείες και τα συνολικά 36.000 φορτηγά που παραµένουν στη χώρα.
«Οποιος κυκλοφορεί στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόµους µπορεί να παρατηρήσει εύκολα πως τα 8 στα 10 φορτηγά που κυκλοφορούν έχουν ξένες πινακίδες. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι ελληνοβουλγαρικά» λέει στο «Εθνος» ο κ. Κενανίδης και προσθέτει: «Η απώλεια του µεταφορικού έργου ξεπερνά το 50% σε ό,τι αφορά τα εσωτερικά δροµολόγια».
Ενας Ελληνας µεταφορέας, που καταθέτει τις πινακίδες του και την άδεια διεθνών και τριγωνικών µεταφορών (άδεια ΕΔΥΜ), ιδρύει εταιρεία στη Βουλγαρία, που του επιτρέπει να συνεχίσει την επιχειρηµατική του δραστηριότητα µε έδρα τη γειτονική χώρα. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει πολύ µικρότερη φορολογία -10% έναντι 29% στην Ελλάδα και µάλιστα µε δυνατότητα απαλλαγής για το πρώτο διάστηµα, χαµηλότερο κόστος µισθοδοσίας του υπαλλήλου οδηγού, αλλά και χαµηλότερες ασφαλιστικές εισφορές.
«Επίσης, έχει τη δυνατότητα να υπερτιµολογήσει τα δροµολόγια, εισπράττοντας “µαύρα” χρήµατα, γιατί δεν γίνεται εδώ διασταύρωση στοιχείων µε τις υπηρεσίες της γειτονικής χώρας» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ. Η νοµοθεσία επιβάλλει περιορισµούς στον αριθµό των δροµολογίων εσωτερικών ή διεθνών µεταφορών, αλλά σύµφωνα µε τον κ. Κενανίδη η σηµερινή µορφή των ελεγκτικών µηχανισµών αφήνει περιθώρια καταστρατήγησής τους και δηµιουργίας µιας κατάστασης ασυδοσίας.
Ο µεταφορέας µε έδρα τη Βουλγαρία έχει το δικαίωµα να κάνει µέχρι τρεις τριγωνικές µεταφορές (από την Ελλάδα σε ένα κράτος µη µέλος της ΕΕ), και συνολικά 52 κατ’ έτος. Επίσης, µπορεί να πραγµατοποιήσει ως τρία δροµολόγια εσωτερικών µεταφορών στην Ελλάδα µε τη µορφή καµποτάζ. «Τα µεικτά κλιµάκια ελέγχου, στα οποία συµµετείχαν και τελωνειακοί ή εφοριακοί, υπάλληλοι των υπουργείων Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης, έχουν καταργηθεί από το 2016.
Σήµερα τους ελέγχους τους κάνουν µόνο αστυνοµικοί ή λιµενικοί, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα και τα µέσα να ελέγξουν αυτά που πρέπει να ελεγχθούν και ουσιαστικά περιορίζονται µόνο στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ και πρόσθεσε: «∆εν µπορούν να ελέγξουν αν το έντυπο της φορτωτικής είναι παραποιηµένο, αν υπάρχουν διπλά τιµολόγια και πλαστά έγγραφα». Ο κ. Κενανίδης περιέγραψε την κατάσταση στις οδικές εµπορευµατικές µεταφορές στη διάρκεια ηµερίδας που διοργάνωσε η ΟΦΑΕ στην Αθήνα και διατύπωσε το πάγιο αίτηµα του κλάδου για επαναφορά των µεικτών κλιµακίων ελέγχου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου